واژه های آسمانی ؛راهی به سوی آرامش

درباره ما


حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله): الصَّلاة مِعرَاجُ المُؤمِن ((نماز، معراج مؤمن است.)) این سایت جهت ارتقای سطح دینی مسلمانان و گسترش دین مبین اسلام طراحی شده است و انشاالله طی سال های آینده به فعالیت خود ادامه خواهد داد.انشاالله با این سایت خدمتی به اسلام کرده باشم

دانلود اپلیکشن اندروید

دانـلـود اپـليکيشن انـدرويـد

موضوعات مطالب

♥خاطرات بازدید کنندگان محترم(چیشد که نماز خواندم)♥
نماز
♥دانلود سخنانی درمورد نمازاول وقت واموزش نماز♥
♥نمازایام هفته♥
♥جایگاه نماز ♥
♥احکام نماز♥
♥داستان های نماز ♥
♥نماز در ادیان ♥
♥آثار و برکات نماز♥
♥مقالات نماز ♥
♥نماز معصومین علیه السلام ♥
♥اشعار و خاطرات نماز ♥
♥تصاویر نماز♥
♥حکایات نماز ♥
♥احکام نماز ♥
♥نمازوعبادت♥
♥حضور قلب‌ در نماز از ديدگاه‌ عالمان‌ رباني‌ و عارفان‌ الهي♥‌
♥آثار نماز در دیدگاه علم پزشکی ♥
♥نکته ها در مورد نماز ♥
♥اذان ♥
♥احکام اذان ♥
♥نماز در کلام امام خمینی و امام خامنه ای ♥
♥احادیث پیامبر درموردنماز♥
♥نماز ♥
♥نمازهای مستحب و واجب ♥
♥جایگاه نماز ♥
♥فواید حالات نماز♥
♥کاربرد و نقش نماز در متحول نمودن حالات درونی و واژگون ساختن افکار شیطانی: ♥
♥نماز های کاربردی و نتیجه بخش ونماز های بی نتیجه و بی اثر ♥
♥کاربرد و فایده نماز در حل مشکلات اساسی و نیازمندی های حیاتی جامعه ♥
♥آثار محسوس وکاربرد های عینی نماز در حل♥
♥آثار محسوس وکاربرد های عینی نماز در حل مشکل،شفای امراض و.... ♥
♥شکیات نماز ♥
15عقوبت سبک شمردن نماز
♥اهمیت نماز از دیدگاه قرآن♥
♥چهار نوع نماز عاشقانه♥
♥نماز روزی♥
♥نماز حضرت علی(ع)در کلام امام خمینی(ره) ♥
♥سفارش موکد امامان برنماز♥
♥انواع نماز از حیث اثرگذاری♥
♥آثار نماز♥
♥اصول اجتماعی نماز♥
♥اضاعه نماز♥
♥جایگاه عبادت و نماز در دین وقرآن♥
♥قنوت و تسبیحات اربعه وصلوات درنماز♥
♥رکوع و سجود♥
♥تعقیبات نماز♥
♥اهمیت نماز جماعت در اسلام♥
♥نماز جمعه وعید و اهمیت آن♥
♥اهمیت نماز در بین عبادات♥
♥سفارش انبیا به نماز♥
♥مکان ولباس نمازگزار♥
♥وقت نماز♥
♥اهمیت تکبیرة‏الاحرام♥
♥نیت و تکبیرة الاحرام♥
♥نماز زیارت معصومین♥
♥نحوه نمازخواندن،وضوگرفتن،تیمم،غسل♥
♥شیوه های حضور(چگونه فرزندانمان را بانماز و مسجداشناکنیم؟)♥
♥نماز حاجت♥
♥نمازجهت بیماری♥
نماز وکودک
کیفیت نماز و روزه در قطب شمال و جنوب
پیامک ها و سخنان نماز
نماز ماه ها
آسیب شناسی فرهنگ نماز از منظر مقام معظم رهبری
سخنرانی حاج آقا پناهیان درباره نماز
حضورقلب(2)،مستحبات نماز
نماز بهشتیان
تولیدات مدیر وبلاگ

فیلم ها و کلیپ های مذهبی

حضرت محمد (ص) از نگاه کودکان

احادیثی از پیامبر اکرم حضرت محمد (ص )

ورود حضرت رسول (ص) به مکه )

دعای حضرت مهدی صاحب الزمان (عج)

زیارت حضرت محمد (ص)

واژه های آسمانی ؛ پیام های نورانی

سایت های قرآنی

سایت رهبری - وبسایت ختم قرآن - شورای عالی قرآن - رادیو قرآن - نمایشگاه سیار قرآن - نور مبین - صلات

برچسب‌ها

اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
قرآن انلاین وب سایت ختم قرآن اهمیت فضای مجازی صراه مستقیم را در نماز جستجو کنید قرآن ، پرچم نجاتبخش ، كتاب عبرت و آموزش و بيان و تبيان است

به وبلاگ واژه های آسمانی ؛ پیام های نورانی خوش آمدید.مخاطبان اصلی ما والدین ، معلمان و دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی می باشند؛ از این که از تمامی بخش ها دیدن می نمایید متشکریم.

امام صادق(ع) می فرمایند:

((معنی سلام پایان نماز امان از بلاهای دنیا و عذاب آخرت است )).در اخرین سلام نماز وقتی که«السلام علیکم» را می خوانیم بهتر است آن را در ذهن به انبیاء و ملائکه و ائمه هدیه کنیم.

بعد از سلام هر نماز سه مرتبه«الله اکبر» بگوییم و در هر تکبیر دستها را تا کنار گوش بالا ببریم.

عفت فرازمند.نماز بهشتیان.ص61

نویسنده رضااتابک در یک شنبه 25 مهر 1395 |

امام صادق بر نماز همواره تاکید فراوان داشته و فرمودند « زمانی که نمازگزار بع نماز می‌ایستد، از آسمان تا فرق سرش نیکویی بر او افشانده می‌شود. فرشتگان از زیر قدمهایش تا آفاق آسمان برگرد او می‌چرخند و طواف می کنند و فرشته ای فریاد م‌زند: ای نمازگزار! اگر بدانی که با مناجات می‌کنی، هرگز از او رو برنمی‌تابی. پس نماز بهترین اعمال صالح و با اجرترین آنها یزد  خداوند است»

از اما صادق روایت شده که فرمودند « به حقیقت که ترک کننده نماز کافر است» و ایشان در جای دیگر فرمودند « اول برنامه‌ای که انسان به آن محاسبه می‌شود، نماز است اگر پذیرفته شود بقیه اعمال او نیز پذیرفته می‌شود و اگر مردود گردد، سایر اعمال او نیز مردود می‌گردد.»

اما صادق در روایتی فرمودند «ملک الموت به هنگام قبض روح، شیطان را از آنانکه بر نمازش محافظت داشته دفع می‌کند تا  نتواند به مسافر با ایمان جهان آخرت ضرر برساند و در آن حالت هولناک، شهادت به توحید و رسالت را به او تلقین می‌کند. »

در وقت وفات اما صادق، جریان عجیبی رخ داد. ایشان چشمهایشان را باز کردند و فرمودند تمام خویشان مرا بگویید تا بالای سرم حاضر شوند. وقتی همه جمع شدند امام رو به جمعیت کردند و این جمله را گفتند »هرگز شفاعت ما به مردمی که نماز را سبک بشمارند نخواهد رسید» بعد از گفتن این جمله، جان به جهان آفرین تسلیم کردند.

نویسنده رضااتابک در یک شنبه 30 آذر 1393 |

حضرت علی در آخرین وصایاتش راجع به نماز گفتند « خدا را، خدا را، درباره نماز که نماز استوانه خیمه دین شماست.» (گفتارهای معنوی ص 95)

نویسنده رضااتابک در یک شنبه 30 آذر 1393 |

در روز عاشورا امام حسین (ع) نماز خوف خواند. یعنی نمازی که چون مجال نیست، باید مخفف خوانده شود. در حال نماز، از سربازان در مقابل دشمن ایستاده و نیمی به امام جماعت اقتدا کنند. امام جماعت یک رکعت را که خواند، صبر می‌کند تا آنها یک رکعت دیگر خودشان بخوانند. بعد آنها می‌روند پست را از رفقایشان می‌گیرند در حالی که امام همین‌طور نشسته یا ایستاده، سربازان دیگر آمده و نماز خودشان را با رکعت دوم امام می‌خوانند. ابا عبدالله به دشمن نزدیک بودند. و در حالی که مشغول نماز بودند دشمنان فریاد می‌زدند: یا حسین، نماز تو فایده‌ای ندارد. چون تو بر پیشوای زمان خودت یزید یاغی هستی. همزمان، تیرهایی به سوی ایشان پرتاب کردند. به طوری که یکی از آنها به سعیدبن عبدالله حنفی که خودش را برای امام سپر بلا قرار داده بود اصابت کرد. به طوری که وقتی نماز امام تمام شد نزدیک جان دادنش بود. آقا خودشان را به بالین او رساندند و او در همان حال جمله عجیبی گفت: «یا ابا عبدالله آیا من حق وفا را به جا آوردم؟» و در چنین حالی و در راه نماز شهید شد. امام حسین در صحرای کربلا، 2 ، 3 ساعت بعد نماز دیگری هم به جا آوردند. اما این بار رکوع اباعبدالله وقتی بود که تیری به سینه مقدسشان وارد شد و ایشان مجبور شدند تیر را از پشت سر بیرون آورند. سجود ایشان بر پیشانی نشد. چون از روی اسب به زمین افتادند، طرف راست صورتشان روی خاکهای گرم کربلا افتاد و در همان حال، ذکر امام حسین این بود: «بسم الله و با الله و علی مله رسول الله ».

نویسنده رضااتابک در یک شنبه 30 آذر 1393 |

1-    نماز در آینه حیات محمد (ص)

مسائلی که در باب نماز در آیین رسول خدا مطرح است در هیچ فرهنگی مطرح نبوده است. نماز در اسلام محمدی، حقیقتی جامع و واقعیتی کامل است که در پرتوی آن انسان به آداب الهی مودب می‌شود و طریق رشد و کمال و عرفان و طریقت و عشق و حقیقت را می‌پیماید. نماز در آیین محمد (ص) بال پرقدرتی است که اگر با شرایط مخصوص خودش انجام بگیرد، انسان را تا مقام قرب و وصال محبوب ابدی و معشوق سرمدی پرواز می‌دهد. آری نماز اسلام محمد سراپا آداب الهی و مسائل تربیتی و حقایق ملکوتی و واقعیات آسمانی است. با چنین نمازی است به معراج  مربوط به خودش می‌رسد و به دریای نور سرمدی متصل می‌گردد.

در روایت بسیار مهمی آمده است: «چون عبد به نماز برخیزد، حجاب بین او و حق برداشته می‌شود و حضرت محبوب با وجه کریم با او روبرو می‌گردد. ملائکه از دو طرفش تا انتهای آسمان صف بسته و با او نماز می‌گزارند و دعایش را آمین می‌گویند و تمام جوارح و اعضای بدن و هر آنچه در اطراف اوست تسبیح می‌گویند. (اسراؤ الصلوه تهرانی ص 24)

رسول خدا همواره بر خواندن نماز تاکیدات خاصی داشته‌اند و روایت زیر در مورد ارزش نماز از ایشان نقل شده است:

«چون عبد رو به قبله کند و برای نماز نیت کرده بگوید: الله اکبر بیرون آید از گناه چنانچه از ماد زاده شد و چون بگوید: اعوذبالله من الشیطان الرجیم به هر تار مویی که بر تن او باشد، خدا ثواب یکسان عبادت را در دیوان اعمالش بنویسد.

و چون فاتحه و سوره بخواند، چنان بود که یک حج و عمره به جا آورده و چون رکوع کند و تسبیح بگوید چنان باشد که به وزن خود، زر سرخ صدقه داده باشد و چون بگوید سمع الله لمن حمده خداوند مهربان به نظر رحمت به وی نگاه کند و چون سجده کند و تسبیح گوید، حضرت حق ثواب پیامبران روزی او دهد و چون تشهد گوید، خداوند او را با صابران ثواب دهد  چون سلام داده و فارغ شود، خدای کریم درهای بهشت را به روی او باز می کند پس از هر دری که بخواهد، بی حساب وارد رضوان حق می شود» آری این است ثواب از دیدگاه رسول اکرم (ص) و خود ایشان همواره در عبادت و خواندن نماز برترین افراد بودند.

نویسنده رضااتابک در یک شنبه 30 آذر 1393 |
صفحه قبل 1 صفحه بعد
حدیث روز

اى فرزنـــد آدم! به پدر و مــادرت نیكى كن و صله رحــم داشته باش تا خداوند، كــــــارت را آســان و عمــــرت را طولانى بگردانــد. پــروردگــارت را فرمان ببر تا خردمند به شمـــار آیى و از اونافرمـــانى نكن كه نادان شمرده مى شوى. // پیامبر اکرم (ص)

نویسندگان

سایت های مراجع

.: تمام پیوندها :.

آرشیو مطالب

پیوندهای وبگاه


تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان رستگاری و آدرس salavat1373.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دانشنامه سوره های قرآن

سوره قرآن

همگام با کتاب

--کتاب پیوند جوان با نماز--
معرفي و دانلود کتاب پيوند جوان با نماز

در اين کتاب پس از تبيين ميزان اهميّت نماز در زنـدگي، پـاسخــگوي بـرخي از شبهات جـوانـان عـزيـز در امـر نمـاز بوده، و عوامل مهمّي که مي ­تواند زمينه­ي دوري آن­ ها از نماز و عبادت را فراهم ­سازد، مورد بررسي قرار خواهيم داد. اين کتاب علاوه بر آن که در پـيـونـد جـوان بـا نـماز راه­ گشاي خوبي اسـت، مي­ تواند به عنوان متن آمـوزشي جـهـت مـربـيـان عـزيـز و دلسوز هم مورد استــفــاده قــرار گــيــرد
--کتاب ژرفاي نماز--
 کتاب ژرفاي نماز

کتاب از ژرفاي نماز از حضرت آيه الله خامنه اي بـه صــورت فـايــل پــي دي اف, كتاب الكترونيكي به زبان فارسي براي مطالعه همگان اماده دانلود شده است اين كتاب داراي 22 صــفــحـــه اســـت
360 رنگ
جشنواره فرهنگی
صفحه اصلی
پروفایل
قرآن آنلاین